بازار کار

آموزش برندسازی شخصیبرخی از متخصصین برندسازی نظرشان این است که برندسازی شخصی نیاز ندارد که بداند بازار چه چیزی می خواهد چون در این صورت ما به سمت بازاریابی کشیده میشویم تا برندسازی ولی باید بگویم که نظر من این است که ما نیاز داریم با رصد بازار بدانیم کدام تخصص و شغل آینده بهتری  دارد و یا حتی کدام شغل در سال های آتی از بین می رود.

همه می دانیم که دنیا ما به شدت در حال پیشرفت است و ما زمانی برای از دست دادن و سرمایه گذاری بر هدف ها و تخصص های اشتباه را نداریم.

درواقع ما با شناخت بازار و تطبیق آن تخصص های مورد نیاز با شخصیت و هدف خودمان سعی میکنیم بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

 

آموختن مهارت

آموزش برندسازی شخصیخب تا اینجا ما در آشپزی خود مواد مورد نیاز را جمع آوری کرده ایم و نیاز داریم که به یک آشپز ماهر تبدیل شویم، زیرا میدانید که موادی که به دست یک آشپز ماهر پخته شود طعم و مزه آن متفاوت است تا آشپزی که حرفه ای نیست.

شما هنگامی که هدف تان را مشخص کردید و تطبیق دادن هدف با نیاز بازار و همچنین شناخت خود دیگر نیاز دارید تا در راستای هدف مورد نظر دانش و مهارت کسب کنید و حتی به کلاس های آموزشی یا سمینار و….بروید و در این راستا مهارت های خود را تقویت کنید تا شما را بعنوان کسی که در زمینه ای خاص تبحر دارد و به صورتی متخصص آن زمینه است بشناسند.

ممکن است فردی بخواهد آشپز شود مطمئنا کلاس های آشپزی و کتاب های این زمینه میتواند به او کمک بسیاری بکند تا شبیه یک متخصص دقیق بداند که هر ماده چه خصوصیات و ویژگی هایی دارد و این مورد حتی به بهتر شدن آشپزی او کمک میکند.

 

تخصصی شدن و کسب تجربه

در آموزش های برندسازی شخصی من همیشه به دوستان که برای مشاوره می آیند میگویم که شما اگر کتابی خواندید و آموزشی در این زمینه دیده اید باید حتما دوره ای را برای کسب تجربه و تخصصی شدن در کارتان تلاش کنید.

مثلا می توانید یک فرد یا شرکت حرفه ای در زمینه خودتان را انتخاب کنید و برای او کار کنید حتی اگر شده با هزینه کم، چون هدف شما کسب تجربه است.

زیرا برند یعنی اعتماد و هر چقدر شما کتاب در مورد یک حرفه بخوانید تا آن را بصورت عملی تجربه نکرده اید و کار عملی در این زمینه انجام نداده اید دیگران به شما اعتماد نمیکنند و همچنین اینکه اگر هم پروژه ای به شما محول شود و شما نتوانید آن را به درستی انجام دهید مطمئن باشید اعتماد مشتریان از شما سلب می شود و این اصلا به نفع شما نیست.

شدیدا به همه دوستان پیشنهاد میکنم که دوره ای را بعنوان تخصصی شدن و کسب تجربه در نظر بگیرند تا وقتی با برند شخصی خود وارد بازار می شوند تجربه کارهای عملی را داشته باشند و از این طریق هم خیال خود و هم کارفرما را راحت کنند.

 

برنامه ریزی و زمان

آموزش برندسازی شخصیمطمئنا آشپزهای حرفه ای برای اینکه هر موادی را در چه زمانی مخلوط کنند برنامه ای دارند و همچنین زمان مورد نیاز برای طبخ غذا و اصطلاحا جا افتادن آن را می دانند.

ما هم شبیه یک آشپز حرفه ای باید برنامه ریزی داشته باشیم برای رسیدن به اهداف مان و همچنین باید زمانی را برای رسیدن به آن در نظر بگیریم مثلا میگوییم من تا ۵ سال آینده می خواهم به جایگاه مد نظر خود برسم.

باز سوال پر تکراری به نظرم آمد و آن هم این است که برخی می پرسند خب اگر در زمان مقرر ما به نتیجه دلخواه نرسیدیم چه؟

اول اینکه در جواب این سوال من نگاه سنگینی به طرف مقابل میکنم و میگویم بهتر از این است که حسرت این را بخوری که چرا حرکت نکردم و همچنین ما اگر نوک قله را هدف گرفته ایم و با سماجت به سمت نوک قله حرکت کنیم مطمئن باشید که اگر به نوک نرسیدیم حتما به وسط کوه رسیده ایم که دیگر با قله فاصله زیادی نداریم.

تنبلی و اهمال کاری خود را هم نادیده نگیرید زیرا وقتی شما برای هدف تان زمان تعیین میکنید تجربه به من نشان میدهد که ابتدا انگیزه بالایی دارید و اصلا اهمال کاری و تنبلی خود را در برنامه ریزی تان لحاظ نمیکنید و در ادامه هم دقیقا تنبلی و بی انگیزگی به وجود می آید و این یک روند طبیعی است و برای همه انسان ها همینگونه است و فقط فرق بین افراد موفق و ناموفق این است که موفق ها حتی در زمان تنبلی و بی حوصلگی و شرایط سخت به هدف خود پای بند هستند و حتی اگر هم شده به اندازه یک قدم هدف خود را به جلو می برند.

بطور کلی زمان پارامتر مهمی برای برندسازی شخصی است و هیچ فردی  بصورت ناگهانی نتوانسته برند شخصی بسازد.

آشپز حرفه ای غذای حرفه ای میسازد اما در طول زمان

در کل برای آموزش برندسازی شخصی به شما دوستان من این پارامترها را توضیح دادم که جز موارد اصلی محسوب میشود.

یعنی مورد دیگری وجود ندارد؟

مطمئنا ریزه کاری هایی وجود دارد و شما به مثابه یک آشپز که در طول زمان حرفه ای میشود باید این ریزه کاری ها را یاد بگیرید و یا از یک مشاور برای ساخت برند شخصی خود استفاده کنید. ولی این را خوب بیاد داشته باشید که مشاوران میتوانند به شما کمک کنند چون برندشخصی بخشی از وجود شماست و یک مشاور نمیتواند بدون کمک شما برای شم برند شخصی بسازد.

آشپزی ما وقتی تمام میشود یک محصول نهایی به عنوان غذا تحویل میگیریم که اگر خوب باشد مطمئنا مشتریان زیادی دارد و اگر طعم مزه خوبی نداشه باشد خب طبیعتا مشتری خاصی برای آن پیدا نمیشود.

پس ما باید باز هم تلاش کنیم تا بتوانیم از این مواد بصورت حرفه ای استفاده کنیم و غذایی حرفه ای بپزیم.

در این راستا پیشنهاد میکنم دوره رایگان برندسازی شخصی در سایت رابینز را حتما ببینید.

منبع: https://robins.ir/personal-brand/


رابینز ای ,یک ,حرفه ,شخصی ,هدف ,هم ,حرفه ای ,است که ,برندسازی شخصی ,این است ,در اینمنبع

چگونه حرفه ای شویم

زندگی نامه آنتونی رابینز

پنج نکته برای میکرو اینفلوئنسر شدن

چهار روش کاربردی برای افزایش شانس

موفق شدن از دیدگاه اساتید موفقیت

زندگی نامه جی کی رولینگ

هفت شغل پر در آمد که به آن فکر نکرده اید

مشخصات

آخرین جستجو ها

پیکو موویز کابینت کلاسیک کنکور۹۹ طلا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد وبلاگ جامع حسابداری گردشگری در زنجان کلینیک لیزر قیمت فروش آنلاین تردمیل تضمین بار تهران شرکت شهید مطهری شوراب